Aktualności

Problemy z platformą zdalnego nauczania.

Uwaga studenci!
W związku z problemami jakie pojawiły się z dostępem do platformy office.com oraz platforma.ujk.edu.pl został utworzony adres cmit@ujk.edu.pl. Ten adres ma priorytet przed adresami imiennymi informatyków wydziałowych.

Na powyższy adres e-mail prosimy wysyłać wszystkie prośby dotyczące resetu haseł, utworzenia konta itp.
Wiadomość powinna zawierać dane wg schematu:
Imię Nazwisko, nr albumu, adres e-mail.
W temacie proszę wpisać nazwę platformy, której dotyczy problem.

Taki sposób komunikacji w znaczny sposób usprawni i przyspieszy rozwiązywanie powstałych problemów.

 

konta w usłudze office zostały utworzone

Szanowni Państwo,

KOMUNIKAT W SPRAWIE UDOSTĘPNIENIA PRACOWNIKOM I STUDENTOM UNIWERSYTETU JANA KOCHANOWSKIEGO W KIELCACH USŁUGI MICROSOFT OFFICE 365.
Z dniem 19 marca Uniwersytet Jana Kochanowskiego dbając o zabezpieczenie ciągłości procesów dydaktycznych naukowych i administracyjnych udostępnia wszystkim pracownikom oraz studentom Uniwersytetu usługę Microsoft Office 356 w pełnym zakresie pakietu biurowego.  Z usługi można korzystać online a także w standardowy sposób poprzez instalację na komputerze. Każdy użytkownik ma możliwość korzystania z usługi na 5 dowolnych urządzeniach (stacjonarnych i przenośnych).
 
Funkcjonalności Microsoft Office 365 dają możliwość wymiany dokumentów,  pracy na współdzielonych dokumentach, organizowania spotkań wirtualnych (w tym materiałów dydaktycznych).  Szczegóły oraz instrukcje korzystania z usługi zostaną przekazane drogą email, a wsparcia udzielać będą informatycy zatrudnieni w jednostkach organizacyjnych. Konta dostępowe dla pracowników będących nauczycielami akademickimi i studentów będą zakładane przez informatyków w wydziałowych oraz instytutowych. Konta dla pracowników niebędących nauczycielami będą zakładane przez pracowników Działu Zabezpieczenia Informatycznego.
 
 
 
1. Instrukcja uruchomienia pakietu office 365 w przeglądarce Internet Explorer (pliki do pobrania)
 
 
2. Prezentacje i filmiki z instrukcjami dotyczącymi pakietu Office 365

Instrukcja instalacji pakietu Office365 wspomagającego pracę zdalną

Tutorial przygotowania prezentacji medialnej przy pomocy pakietu Office365

Tutorial usługi OneDrive pakietu Office365

Tutorial aplikacji Forms pakietu Office365

3. Zdjęcie pokazujące jak można odnaleźć instrukcje w platformie e-learningowej (dla zalogowanych użytkowników). Po zalogowaniu należy wybrać w menu górnym Portal, a następnie w menu bocznym Instrukcje

Elearning Instrukcje
Elearning Instrukcje
elearning-instrukcje.png
103.4 KiB
13 Downloads
Details

4. W obrębie pakietu office można korzystać z usługi Teams dostępnej po zalogowaniu na stronie https://www.office.com. 
W tej aplikacji internetowej można korzystać z chat (1), można tworzyć zespoły (2). Funkcjonalności te służą do komunikacji z użytkownikami.

Teams Okno (59.7 KiB)

Zarządzenie 68/2020
Zarządzenie Nr 68/2020 Rektora Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach z dnia 19 marca 2020 r. w sprawie zdalnego kształcenia w Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach w czasie wstrzymania zajęć dydaktycznych

 

 

Realizacja zajęć na studiach doktoranckich

Szanowni Państwo,
 W związku z koniecznością realizowania zajęć oraz odbywania praktyk
zawodowych przez doktorantów studiów doktoranckich informujemy, że na
mocy _Zarządzenia Nr 68/2020 Rektora Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach z dnia 19 marca 2020 r. w sprawie zdalnego kształcenia w
Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach w czasie wstrzymania
zajęć dydaktycznych_ dopuszcza się realizowanie zajęć, w tym w
ramach praktyk, w formie zdalnej, przy zachowaniu ścieżki wynikającej
z _Zarządzenia__ __Nr 51/2015 Rektora Uniwersytetu Jana Kochanowskiego
w Kielcach z dnia 26 czerwca 2015 r. w sprawie zasad odbywania praktyk
zawodowych przez uczestników studiów doktoranckich prowadzonych w
Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach.
Wybór formy zdalnej oraz sposobu dokumentowania realizowanych zajęć,
zgodnie z ww. Zarządzeniem nr 68/2020 Rektora UJK pozostaje w gestii
osób prowadzących zajęcia.
 
Proszę o przekazanie doktorantom, że na adresy mailowe, które podali
w systemie UczelniaXP wysłane zostały loginy (sNR ALBUMU@ujk.edu.pl) i
hasła tymczasowe. Pozwala to na korzystanie z Microsoft Office 365.

Informacja dla doktorantów

Proszę wszystkich doktorantów Collegium Medicum o zapoznanie się z Zarządzeniem Nr 68/2020 Rektora Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach z dnia 19 marca 2020 r., w sprawie zdalnego kształcenia w czasie wstrzymania zajęć dydaktycznych oraz o śledzenie kolejnych zarządzeń, które się ukażą.
Proszę o realizowanie zajęć, które zostały Państwu przydzielone do samodzielnego prowadzenia w ramach praktyk zawodowych zgodnie z powyższym zarządzeniem. W przypadku zajęć, które miały odbywać się na zasadzie współuczestnictwa – proszę skontaktować się z wykładowcami prowadzącymi dane przedmioty. Udokumentowana pomoc np. w przygotowywaniu materiałów dydaktycznych dla studentów, niezbędnych do zdalnego kształcenia w czasie wstrzymania zajęć, będzie mogła stanowić podstawę do zaliczenia tej części praktyk.
Proszę o pozostawanie w kontakcie także z wykładowcami, którzy prowadzą zajęcia na studiach doktoranckich i jeśli jest taka możliwość – o realizację tych zajęć w formie zdalnej.

Z poważaniem
dr hab. Edyta Suliga, prof. UJK
Kierownik studiów doktoranckich
Collegium Medicum UJK

Nie żyje profesor Wojciech Rokita

Dotarła do nas bardzo smutna informacja.  Nie żyje dr hab. prof. UJK Wojciech Rokita, pracownik Uniwersytetu Jana Kochanowskiego.  

Prof. Wojciech Rokita zmarł w środę rano w wieku 54 lat. Kierował Katedrą Ginekologii i Położnictwa Collegium Medicum UJK, a także kierował uniwersytecką Kliniką Ginekologii i Położnictwa w Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym w Kielcach. Był wojewódzkim konsultantem ds. ginekologii i położnictwa, prezesem elektem Polskiego Towarzystwa Ginekologów i Położników.

Profesor Wojciech Rokita był absolwentem Wydziału Lekarskiego Akademii Medycznej w Lublinie. W 2012 roku uzyskał stopień doktora habilitowanego na Uniwersytecie Medycznym im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu. W tym samym roku otrzymał tytuł profesora nadzwyczajnego na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach.

Zasłużony dla kieleckiej ginekologii i położnictwa jako klinicysta i nauczyciel akademicki. Wprowadził system, dzięki któremu w naszym regionie umierało najmniej noworodków. Dzięki aktywności naukowo-klinicznej Pana Profesora Klinika, którą kierował uzyskała prestiżowy certyfikat „Certificate European Training Centre in Obstetrics and Gynaecology”. Był wybitnym lekarzem i wspaniałym człowiekiem. Obdarowany niezwykłą empatią i charyzmą, prawdziwy wizjoner – konsekwentnie realizował rozwój świętokrzyskiej ginekologii i położnictwa. Zawsze bardzo serdeczny i profesjonalny zarówno wobec pacjentek, personelu medycznego i studentów Collegium Medicum UJK. Zapamiętamy Pana Profesora Wojciecha Rokitę jako lekarza pogodnego, zawsze gotowego nieść pomoc, skupionego na rozwiązywaniu problemów medycznych naszych chorych. Jego sylwetkę jako Człowieka najlepiej określa myśl „Nigdy nie odepchnął ręki proszącej o pomoc i miał na głowie problemy wielu osób, a swoimi się nie dzielił”

Dla świętokrzyskiej służby zdrowia i dla naszej Uczelni to ogromna strata.

Rodzinie i Najbliższym śp. Profesora Wojciecha Rokity składamy wyrazy współczucia i łączymy się w bólu.

Władze Collegium Medicum Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach oraz Społeczność akademicka.

 

 

 

UWAGA!!!

W związku z nadzwyczajną  sytuacją epidemiologiczną  zawiesza się do odwołania wszystkie zajęcia odbywające się w placówkach medycznych (szpitalach, przychodniach, ZOL-ach, DPS-ach ).

Student ma obowiązek pozostać w kontakcie z prowadzącym zajęcia  w  celu uzgodnienia formy odbycia i zaliczenia zawieszonych zajęć.

 

Dziekan Collegium Medicum