Collegium Medicum

INFORMACJA O NABORZE WNIOSKÓW

na  udostępnienie jednostek  organizacyjnych na rzecz Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach w celu wykonywania zadań dydaktycznych i badawczych w powiązaniu z udzielaniem świadczeń medycznych w tym w zakresie: praktyk zawodowych i realizacji zajęć praktycznych (w tym praktycznego nauczania klinicznego)

 W związku z organizacją  kształcenia praktycznego przez Collegium Medicum UJK w roku akademickim 2021/2022 zapraszamy podmioty wykonujące działalność leczniczą do składania wniosków na  udostępnienie jednostek  organizacyjnych na rzecz Uniwersytetu Jana Kochanowskiego  Kielcach w celu wykonywania zadań dydaktycznych i badawczych w powiązaniu z udzielaniem świadczeń medycznych w tym w zakresie: praktyk zawodowych i realizacji zajęć praktycznych (w tym praktycznego nauczania klinicznego)  na kierunkach:

  •  lekarski,
  •  pielęgniarstwo,
  •  położnictwo,
  •  fizjoterapia,
  •  ratownictwo medyczne,
  •  zdrowie publiczne,
  •  dietetyka,

 Warunki złożenia wniosku
Podmiotami aplikującymi  o przyjęcie studentów mogą być wyłącznie podmioty lecznicze udzielające świadczeń zdrowotnych z zakresu leczenia szpitalnego, w szczególności szpitale, podmioty lecznicze udzielające świadczeń zdrowotnych z zakresu ambulatoryjnej opieki specjalistycznej lub podstawowej opieki zdrowotnej, jednostki systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne oraz hospicja, których specyfika pozwala na osiągnięcie efektów uczenia się określonych przepisami rozporządzenia ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 26 lipca 2019 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu lekarza, lekarza dentysty, farmaceuty, pielęgniarki, położnej, diagnosty laboratoryjnego, fizjoterapeuty i ratownika medycznego (Dz.U. 2021, poz.755).

Podmioty lecznicze, o których mowa wyżej muszą spełniać łącznie następujące wymogi:

  • posiadać odpowiednią  infrastrukturę pozwalającą na osiągnięcie efektów uczenia studentów zgodnie ze standardami kształcenia,
  • ze względu na swoją specyfikę oraz liczbę udzielanych przez nie świadczeń zdrowotnych, zapewniają studentom możliwość osiągnięcia efektów uczenia,
  • zapewnią  studentom bezpośredni dostęp do pacjentów, w tym pacjentów leczonych ambulatoryjnie, z chorobami ostrymi oraz przewlekłymi, które są ujęte w treściach kształcenia przypisanych do zajęć lub grup zajęć danego kierunku,
  • dysponują odpowiednią grupą  osób, posiadających kompetencje zawodowe lub naukowe oraz doświadczenie w zakresie właściwym dla prowadzonych zajęć,  przy czym opiekunem praktyk na kierunkach pielęgniarstwo/położnictwo/fizjoterapia/lekarski może być osoba posiadająca wyższe wykształcenie, prawo wykonywania zawodu i minimum 3 letni staż pracy.

Wszystkie podmioty spełniające wskazane wyżej wymogi mogą zgłaszać wnioski w zakresie realizacji  zadań dydaktycznych i badawczych w powiązaniu z udzielaniem świadczeń medycznych.

Wnioski są rozpatrywane do czasu wyczerpania limitu zapotrzebowania na realizację zadań dydaktycznych.

Kwalifikacji wniosków  dokonuje się w oparciu o bieżące zapotrzebowanie dla danego kierunku na realizacje praktyk i zajęć praktycznych zgodnie z harmonogramami ustalonymi przez Uczelnię w danym roku akademickim.

Termin wykonania:  rok akademicki 2021-2022.

Finansowanie
Zgodnie z art. 89 i art. 90 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz.U. 2021, poz. 711), z podmiotem spełniającym wskazane wyżej wymogi Uczelnia podpisze stosowaną umowę i przekaże określone środki finansowe na realizację zajęć dydaktycznych i badawczych na warunkach w niej określonych. Wzór umowy do pobrania: Załącznik nr. 1.

Termin składania wniosków : termin składania wniosków upływa wraz z wyczerpaniem limitu  miejsc koniecznych/niezbędnych do zrealizowania całości praktyki i zajęć praktycznych/klinicznych przez studentów na poszczególnych kierunkach.

Wnioski prosimy przesyłać drogą mailową na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Załączniki:

Załącznik nr 1 Wzór umowy

Plików:
Data-2687wtorek, 09 listopad 2021 14:27
Wielkość pliku-2687 41.69 KB
Pobierz-2687 49

Załącznik nr 2 Wniosek

Data-2686wtorek, 09 listopad 2021 14:27
Wielkość pliku-2686 142.5 KB
Pobierz-2686 48

Szukaj

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.

Ok