Wydziałowa Komisja ds Kształcenia
Lp |
Tytuł/stopień naukowy Imię i nazwisko |
Pełniona funkcja |
1. |
prof. UJK dr hab. n. hum. Grażyna Nowak – Starz, |
Przewodnicząca Wydziałowej Komisji ds. Kształcenia |
2. |
dr n. med. Kaczmarczyk Małgorzata |
Zastępca dyrektora ds. kształcenia |
3. |
dr n. o kf. Markowska Małgorzata |
Zastępca dyrektora ds. kształcenia |
4. |
dr n. med. Łukasz Nawacki |
Zastępca dyrektora ds. kształcenia |
5. |
dr n. med. Edyta Naszydłowska |
Zastępca dyrektora ds. kształcenia |
6. |
dr n. o zdr. Dorota Rębak |
Zastępca dyrektora ds. kształcenia |
7. |
dr n. med. Renata Stępień |
Zastępca dyrektora ds. kształcenia |
8. |
dr n. med. Grażyna Wiraszka |
Zastępca dyrektora ds. kształcenia |
9. |
dr inż. Kamila Sobaś |
przedstawiciel n-li akademickich |
10. |
dr n. o zdr. Elżbieta Rębiś |
przedstawiciel n-li akademickich |
11. |
dr n. med. Małgorzata Knap |
przedstawiciel n-li akademickich |
12. |
dr n. o zdr. Ewa Zięba |
przedstawiciel n-li akademickich |
13. |
dr n o zdr Beata Szczepanowska-Wołowiec |
przedstawiciel n-li akademickich |
14. |
mgr Jolanta Drezno |
przedstawiciel n-li akademickich |
15. |
dr n. o zdr. Jadwiga Krawczyńska |
przedstawiciel n-li akademickich |
16. |
mgr Agnieszka Wencel-Wawrzeńczyk |
przedstawiciel n-li akademickich |
17. |
dr n. med. Michał Spałek |
przedstawiciel n-li akademickich |
18. |
Jakub Kałwa |
przedstawiciel studentów |
19. |
Marcin Strojek |
przedstawiciel studentów |
20. |
dr n. med. Anna Opuchlik |
przedstawiciel interesariuszy zewnętrznychŚwiętokrzyskie Centrum Onkologii w Kielcach |
21. |
dr n. hum. Iwona Kijewska |
przedstawiciel interesariuszy zewnętrznychDyrektor VII LO w Kielcach |
22. |
lek. dent. Paweł Barucha |
przedstawiciel interesariuszy zewnętrznychPrezes Okręgowej Rady Lekarskiej (ŚIL) |
23. |
dr n. med. Katarzyna Sobańska |
przedstawiciel interesariuszy zewnętrznychPrzewodnicząca Polskiego Towarzystwa Lekarskiego Oddział w Kielcach |
24. |
dr n. med. Krzysztof Bidas |
przedstawiciel interesariuszy zewnętrznychZ-ca Dyrektora ds. Lecznictwa |
25. |
mgr Dorota Mikołajewicz |
przedstawiciel interesariuszy zewnętrznychDPS Zgórsko-Nowiny |
26. |
mgr Barbara Bartkiewicz |
przedstawiciel interesariuszy zewnętrznychKlinika chirurgii głowy i szyi Świętokrzyskie Centrum Onkologii w Kielcach |
27. |
mgr Ewa Pela |
przedstawiciel interesariuszy zewnętrznych salon kosmetyczny |
28. |
mgr Katarzyna Znojek |
przedstawiciel interesariuszy zewnętrznych salon kosmetyczny |
29. |
mgr Izabela Oszmiana |
przedstawiciel interesariuszy zewnętrznychŚwiętokrzyska Izba Pielęgniarek i Położnych |
30. |
mgr Lucyna Wychowaniec |
przedstawiciel interesariuszy zewnętrznych Świętokrzyskie Centrum Matki i Noworodka Szpital Specjalistyczny w Kielcach |
31. |
mgr Ewa Mikołajczyk |
przedstawiciel interesariuszy zewnętrznychŚwiętokrzyska Izba Pielęgniarek i Położnych |
32. |
mgr Wiesława Nowocień |
przedstawiciel interesariuszy zewnętrznychWojewódzki Szpital Zespolony w Kielcach |
33. |
mgr Janina Mikołajczyk |
przedstawiciel interesariuszy zewnętrznych Świętokrzyski Urząd Wojewódzki – Wydział Polityki Społecznej i Zdrowia |
34. |
mgr Renata Szymańska-Gałązka |
przedstawiciel interesariuszy zewnętrznych Dyrektor Dom Pomocy Społecznej w Gnojnie |
35. |
mgr Wioletta Dyderska |
przedstawiciel interesariuszy zewnętrznych Dyrektor Środowiskowego Domu Samopomocy |
36. |
mgr Beata Radek, |
przedstawiciel interesariuszy zewnętrznych Świętokrzyskie Centrum Ratownictwa medycznego i Transportu Sanitarnego |
37. |
mgr Izabela Waldon, |
przedstawiciel interesariuszy zewnętrznychSzpital Św Aleksandra w Kielcach–pielęgniarka oddziałowa |
38. |
lek. med. Krzysztof Łon |
przedstawiciel interesariuszy zewnętrznychMSWiA w Kielcach specjalista medycyny ratunkowej i chorób wewnętrznych |
Zespół ds. Ewaluacji Jakości Kształcenia w Collegium Medicum
Lp. |
Tytuł/stopień naukowy Imię i nazwisko |
Pełniona funkcja |
1. |
dr n. hum. Aldona Kopik, |
nauczyciel akademicki |
2. |
dr n. o kf. Elżbieta Cieśla, |
nauczyciel akademicki |
3. |
dr n. med. Marek Grabski, |
nauczyciel akademicki |
4. |
dr n. hum. Halina Król, |
nauczyciel akademicki |
5. |
dr n. med. Elżbieta Kamusińska |
nauczyciel akademicki |
6. |
dr n. o zdr. Przemysław Zając |
nauczyciel akademicki |
7. |
mgr Bartosz Wydrych |
nauczyciel akademicki |
8. |
dr n. med. Martyna Głuszek-Osuch |
nauczyciel akademicki |
9. |
mgr Justyna Pogorzelska |
nauczyciel akademicki |
10. |
mgr Marzena Wrześniewska |
nauczyciel akademicki |
Stan do 31.10.2019
Skład Komisji
Zadania komisji
Interesariusze zewnętrzni na Collegium Medicum
Opis systemu jakości kształcenia na Wydziale Nauk o Zdrowiu
Wydziałowy System Zapewnienia Jakości Kształcenia funkcjonuje zgodnie z przyjętą Uchwałą Rady Wydziału nr 74/2013. Polityka Wydziału w zakresie jakości kształcenia jest zgodna z misją i strategią określonej dla Uczelni oraz Wydziału. WSZJK pracuje w oparciu o ideę cyklu PDCA – planowanie, wdrażanie, monitorowanie, doskonalenie.
Za zapewnienie i doskonalenie jakości kształcenia na Wydziale odpowiadają:
– Rada Wydziału – zatwierdza wszystkie kluczowe dokumenty związane z misją i strategią rozwoju Wydziału: zatwierdzanie zasad i limitów rekrutacji na prowadzone kierunki studiów, plany studiów i programy kształcenia, narzędzia służące podnoszeniu jakości kształcenia, powołuje organy uczestniczące w procesie oceny i podnoszenia jakości kształcenia.
– Władze Wydziału – organizują proces kształcenia, inicjują zamiany w ofercie kształcenia i programach studiów, kształtują promocję kierunków na zewnątrz oraz przeprowadzają badania ewaluacyjne procesu kształcenia.
Szczególną rolę na Wydziale pełni Prodziekan ds. dydaktycznych i studenckich, który odpowiada za:
- Organizację i koordynację spraw związanych z procesem dydaktycznym, w tym: nadzorowanie procesu rekrutacji, przydział i rozliczanie obowiązków dydaktycznych oraz działania związane z oceną zajęć dydaktycznych.
- Ofertę edukacyjną Wydziału.
- Minimum kadrowe na prowadzonych kierunkach kształcenia.
- Nadzór i monitorowanie procesu prawidłowego wdrażania Krajowych Ram Kwalifikacji.
- Nadzorowania prac WKJK.
- Współpraca z UZJK.
- Politykę informacyjną na Wydziale.
– Wydziałowa Komisja ds. Jakości Kształcenia, (WKJK) w szczególności należy: wdrażanie procedur opracowanych przez UKJK, analizowanie i publikowanie wyników oceny jakości na wydziale, propozycja działań wspierających politykę projakościową na wydziale, między innymi: przygotowanie wyników samooceny i planów naprawczych w zakresie jakości kształcenia, wnioskowanie zmian w programach kształcenia na bazie danych pozyskanych w toku ankietyzacji pracodawców, studentów o absolwentów.
- Wydziałowy Zespół ds. Jakości Kształcenia (WZJK) zobowiązany jest przede wszystkim do: opracowania dokumentacji w zakresie zapewnienia jakości kształcenia specyficznej dla wydziału, opiniowania nowych programów oraz propozycji zmian w obowiązujących programach kształcenia, monitorowanie obsady kadrowej, procesu dyplomowania oraz zabezpieczenia infrastruktury dydaktycznej, opiniowania harmonogramu i organizacji zajęć, opracowania rekomendacji związanych z doskonaleniem procesu jakości kształcenia na wydziale.
- Wydziałowy Zespół ds.Oceny Jakości Kształcenia w szczególności odpowiada za: przygotowanie i koordynowanie wydziałowych badań ankietowych oraz sporządzenie raportu, wprowadzenie rekomendacji UZJK, publikowanie wyników badań ankietowych, opiniowanie programów kształcenia i metod osiągania efektów kształcenia, monitorowanie kariery zawodowej absolwentów oraz opinii pracodawców w zakresie przygotowania absolwentów do pracy zawodowej, monitorowanie jakości obsługi administracyjnej na wydziale.
– Kierunkowe Zespoły ds. Programów Kształcenia odpowiada głównie za: analizę programów kształcenia w relacji do efektów kształcenia, analizę jakościową kart przedmiotów, analizę zgodności tematów prac dyplomowych z kierunkiem studiów i przestrzeganiem regulaminu prac dyplomowych, współpracę z interesariuszami zewnętrznymi w zakresie realizowanego/ modyfikowanego/ przygotowywanego programu kształcenia, analizę udziału studentów w procesie tworzenia i oceny programu kształcenia.
Skład komisji
Zarządzenie Nr 7/2016
Dziekana Wydziału Lekarskiego i Nauk o Zdrowiu
z dnia 17.10.2016
w sprawie zatwierdzenie składu Wydziałowej Komisji ds. Jakości Kształcenia na kadencję 2016-2020 na Wydziale Lekarskim i Nauk o Zdrowiu.
Na podstawie §3 u. 2 Uchwały Nr 75/2016 Senatu Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach z dnia z dnia 29 września 2016 roku w sprawie Wewnętrznego Sytemu Zapewniania Jakości Kształcenia zarządza się, co następuje:
§1
Powołuje się w Wydziałową Komisję ds. Jakości Kształcenia, na Wydziale Lekarskim i Nauk o Zdrowiu na kadencję 2016-2020 w następującym składzie:
- dr hab. n. hum. Grażyna Nowak-Starz, prof. UJK. Przewodnicząca Wydziałowej Komisji ds. Jakości Kształcenia, Wydziałowy Zespół ds. Jakości Kształcenia
- dr n. med. Małgorzata Kaczmarczyk, Koordynator Wydziałowego Zespół ds. Jakości Kształcenia,
- dr n. med. Olga Adamczyk-Gruszka, przedstawiciel n-li akademickich
- dr n. o zdr. Beata Bąk, przedstawiciel n-li akademickich
- dr n. med. Małgorzata Knap, przedstawiciel n-li akademickich
- dr n. o zdr. Jadwiga Krawczyńska, przedstawiciel n-li akademickich
- dr n. o kf. Małgorzata Markowska, przedstawiciel n-li akademickich
- dr Rafał Pawłowski, przedstawiciel n-li akademickich
- dr n. med. Michał Spałek, przedstawiciel n-li akademickich
- dr n o zdr. Beata Szczepanowska-Wołowiec, przedstawiciel n-li akademickich
- dr n. o zdr. Ewa Zięba, przedstawiciel n-li akademickich
- mgr Magdalena Lipińska-Stańczak, przedstawiciel n-li akademickich
- mgr Maria Michalska, przedstawiciel n-li akademickich
- dr n. o zdr. Elżbieta Rębiś, przedstawiciel n-li akademickich
- mgr Kamil Makowski, przedstawiciel n-li akademickich
- Żaneta Wypych, przedstawiciel studentów
- mgr Przemysław Zając przedstawiciel doktorantów
- mgr Czesław Gruszewski przedstawiciel interesariuszy zewnętrznych
- dr Katarzyna Sobańska przedstawiciel interesariuszy zewnętrznych
- mgr Zofia Małas przedstawiciel interesariuszy zewnętrznych
- mgr Wiesława Nowocień przedstawiciel interesariuszy zewnętrznych
- dr n. med. Anna Opuchlik przedstawiciel interesariuszy zewnętrznych
- Lekarz Dorota Adamczyk-Krupska przedstawiciel interesariuszy zewnętrznych
Wydziałowy Zespół ds. Oceny Jakości Kształcenia :
- dr n. hum. Aldona Kopik, Koordynator Wydziałowy Zespół ds. Oceny Jakości Kształcenia
- o kf. Elżbieta Cieśla, przedstawiciel n-li akademickich
- dr n. med. Marek Grabski, przedstawiciel n-li akademickich
- dr n. hum. Halina Król, przedstawiciel n-li akademickich
- dr n. med. Edyta Naszydłowska, przedstawiciel n-li akademickich
- dr n. med. Renata Stępień, przedstawiciel n-li akademickich
- mgr Bartosz Wydrych, przedstawiciel n-li akademickich
- dr n. med. Martyna Głuszek-Osuch, przedstawiciel n-li akademickich
- mgr Justyna Pogorzelska, przedstawiciel n-li akademickich
- mgr Marzena Wrześniewska, przedstawiciel n-li akademickich
- Arkadiusz Kazimierczak, przedstawiciel studentów.
§2
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Zadania komisji Jakości Kształcenia
1. Uczelniana Komisja ds. Jakości Kształcenia realizuje swoje zadania określone w § 1 poprzez:
- wizytacje,
- ocenę pracy wydziałowych komisji ds. jakości kształcenia oraz kierunkowych zespołów ds. programów kształcenia,
- analizę dokumentów z zakresu jakości kształcenia,
- kwestionariusze (ankiety, rozmowy).
2. Członkowie Uczelnianej Komisji ds. Jakości Kształcenia mają prawo do wglądu do dokumentacji w zakresie określonym zadaniami komisji, w tym prawo do uzyskania kserokopii dokumentów.
Interesariusze zewnętrzni na Wydziale Lekarskim i Nauk o Zdrowiu
|
Zarządzenie Nr 7/2013
Dziekana Wydziału Nauk o Zdrowiu
z dnia 12.11.2013
w sprawie powołania członków Wydziałowej Komisji ds. Jakości Kształcenia
Na podstawie § Uchwała Nr 26/2013 Senatu Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach z dnia 25 kwietnia 2013 roku w sprawie Wewnętrznego Sytemu Zapewniania Jakości Kształcenia zarządza się , co następuje:
§ 1
W skład Wydziałowej Komisji ds. Jakości Kształcenia powołuje się:
dr n. hum. | Aldona | Kopik |
mgr | Justyna | Pogorzelska |
mgr | Małgorzata | Wrześniewska |
§ 2
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Zarządzenie Nr 2 /2014
Dziekana Wydziału Nauk o Zdrowiu z dnia 02.04.2014
w sprawie powołania Wydziałowego Zespołu Przeprowadzającego Ocenę Wewnętrzną na Wydziale Nauk o Zdrowiu
Dziekan Wydziału Nauk o Zdrowiu powołuje Wydziałowy Zespół Przeprowadzający Ocenę Wewnętrzną na Wydziale Nauk o Zdrowiu w składzie:
- dr nauk o zdrowiu Agnieszka Strzelecka – koordynator zespołu
- dr n. med. Renata Gałuszka
- dr n. med. Anna Blak-Kaleta
- dr n. med. Małgorzata Szerla
- dr n. med. Grażyna Wiraszka
Skład Zespołów
Skład Zespołu ds. Jakości Kształcenia
– dr n. med. Małgorzata Kaczmarczyk, – koordynator
– dr n. med. Olga Adamczyk-Gruszka,
– dr n. o zdr. Beata Bąk,
– dr n. med. Małgorzata Knap,
– dr n. o zdr. Jadwiga Krawczyńska,
– dr n. o kf. Małgorzata Markowska,
– dr n. med. Michał Spałek,
– dr n o zdr. Beata Szczepanowska-Wołowiec,
– dr n. o zdr. Ewa Zięba,
– mgr Magdalena Lipińska-Stańczak,
– mgr Maria Michalska,
– stud. Justyna Krząpa,
Skład Zespołu ds. Oceny Jakości Kształcenia
– dr n. hum. Aldona Kopik – koordynator
– dr n. o kf. Elżbieta Cieśla,
– dr n. med. Marek Grabski,
– dr n. hum. Halina Król,
– dr n. med. Renata Stępień,
– dr n. med. Małgorzata Szerla,
– lek. med. Jacek Lech,
– mgr Justyna Pogorzelska,
– mgr Małgorzata Wrześniewska,
– stud. Paulina Teda