Ułatwienia dostępu

Narzędzia cyfrowe dla dietetyków E+DIETing_LAB Digital Lab for Education in Dietetics combining Experiential Learning and Community Service

logo projektu E+DIETing_LAB Digital Lab for Education in Dietetics combining Experiential Learning and Community Service, zawiera napis nazwy projektu oraz napis E+

 

Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach nawiązał współpracę w międzynarodowym projekcie E+DIETing_LAB Digital Lab for Education in Dietetics combining Experiential Learning and Community Service w ramach Programu Erasmus+ Partnerstwa współpracy dla szkolnictwa wyższego, którego celem jest wdrożenie innowacyjnych narzędzi cyfrowych stosowanych w nauczaniu dietetyki, opartych na uczeniu się przez doświadczanie oraz z wykorzystaniem nowoczesnych i skutecznych narzędzi cyfrowych takich jak np. awatary, platforma Moodle czy sztuczna inteligencja. 

W pracach projektowych uczestniczy interdyscyplinarny zespół naukowców z 6 europejskich Uniwersytetów: Universidad Europea del Atlántico i Universidad de Valladolid z Hiszpanii, Fachhochschule St Poelten Gmbh z Austrii, Universidade do Porto z Portugalii, Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen z Belgii oraz Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach. Trzyletni projekt wspiera kształcenie studentów dietetyki, skuteczne diagnozowanie oraz stosowanie terapii w chorobach związanych z zaburzeniami metabolicznymi, w tym nadwagą i otyłością, wykorzystywanych w dietetyce oraz dietetyce klinicznej. W wyniku podjętych działań zostaną opracowane:

Digital Lab for Education in Dietetics (self-learning tool based on real-based cases of patients and interactions with a virtual patient) – narzędzie do samokształcenia dla studentów oparte na rzeczywistych przypadkach pacjentów i interakcji z pacjentem wirtualnym w obszarach takich jak: żywienie w cukrzycy, chorobach nowotworowych, chorobach nerek, otyłości, nadwadze, zaburzeniach odżywiania, żywienie osób starszych i dzieci.

Digital Lab for Education in Dietetics (trainer’s tool focused on Dietetic Care Process with gamification engine open to pilot patients) – narzędzie dla nauczycieli dietetyki, dzięki któremu uczący się będzie miał możliwość kontaktu z potencjalnymi pacjentami pod nadzorem opiekuna. Będzie również mógł korzystać z udogodnień takich jak generatory diet, czy cyfrowe rozwiązania służące ocenie stanu odżywienia.

Multiplier toolkit / Transfer Learning Toolkit (syllabus compiled as a guideline to implement the digital tools within the curriculum) – narzędzie do wykorzystania w europejskim szkolnictwie wyższym, obejmujące rekomendacje dotyczące edukacji w obszarze dietetyki, bazę artykułów naukowych oraz opis ścieżki działania w pracy dietetyka z wykorzystaniem wypracowanych narzędzi cyfrowych i algorytmów postępowania w kształceniu przyszłych dietetyków.

W kwietniu w Hiszpanii odbyło się spotkanie inicjujące projekt zorganizowane przez koordynatora – European Atlantic University w Santander. Wzięli w nim udział przedstawiciele wszystkich instytucji partnerskich. Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach reprezentowała dr Magdalena Lelonek, pełniąca rolę kierownika zespołu projektowego UJK. Kolejne międzynarodowe spotkanie zespołu odbędzie się w Kielcach w lutym 2023 roku.

 

erasmus logo

 

Komunikat Prorektora ds. medycznych z dnia 4.01.2023 roku

W związku ze zmianami w ustawie z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty (Dz. U. z 2022 r. poz. 1731, 1733 i 2731) dotyczącymi art. 14a ust. 3:

„Do LEK może przystąpić  lekarz albo osoba, która ukończyła 10 semestrów z sześcioletnich jednolitych studiów magisterskich na kierunku lekarskim prowadzonym przez uczelnię mającą siedzibę w Rzeczypospolitej Polskiej, po potwierdzeniu przez tę uczelnię, za pomocą SMK, ukończenia 10 semestrów jednolitych studiów magisterskich na kierunku lekarskim"

Informuję o obowiązku założenia przez studenta, który zamierza przystąpić do LEK konta w systemie SMK nie później niż do 20.01. 2023 roku, w celu dokonania przez uczelnię uwierzytelnienia osoby, która konto założyła, i weryfikacji uprawnień tej osoby w terminie do 10.02.2023 roku. Student, który zamierza przystąpić do LEK składa pisemną informację stanowiącą załącznik nr. 1 do Dziekanatu CM do 20.01.2023 roku.

Brak informacji lub informacja po terminie nie będzie rozpatrywana.

Dziekanat nieczynny w dniu 7.01.2023

UWAGA STUDENCI !!

W dniu 7.01.2023
dziekanat będzie nieczynny

Warsztaty naukowe w ramach Programu „Okno na Świat"

loga fundusze europejskie pl ujk eu

Szanowni Państwo,

w ramach Programu „Okno na Świat” mamy zaszczyt zaprosić na warsztaty naukowe prowadzone przez wybitnego specjalistę, Profesora Koichi NARIYAMA, naukowca i dydaktyka z wieloletnim doświadczeniem w National Osaka Kyoiku University w Japonii. Profesor poprowadzi wykłady omawiające tematykę zdrowia, kondycji oraz predyspozycji rozwojowych dzieci.

Poniżej prezentujemy szczegółowy plan zajęć:

Tytuł: Auxology for School Health Sciences - Understanding human growth and maturation 

Spotkania online na platformie zoom, link do spotkania:

https://zoom.us/j/3072301550

W każdą środę od 4 stycznia do 8 lutego 2023, godzina 8:30 – 10:00

OBJECTIVE:

Humans have physiological ages, and even among the same grade, there are early-mature-type, average, and late-mature-type children. Physiological age difference between the early and late-mature types is statistically 6 years. This lecture describes a method for analyzing the tempo of physical maturation in growing children. Learn techniques for finding a second rapid growth period.

If you are shorter than your sisters or brothers, let's think together about why you couldn't exceed their height and the factors that hinder your height growth. In the future you can use this knowledge for your own child-rearing to raise your child to be tall.

Szkoła Doktorska Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach

Sekcja Nauk Medycznych i Nauk o Zdrowiu

Dr hab. Wioletta Adamus-Białek, prof. UJK

INFORMACJA

W dniach 23.12. - 30.12.2022r.

Instytut Nauk Medycznych Collegium Medicum UJK będzie nieczynny.

Życzenia na Boże Narodzenie

Życzenia_BN_2022_na_stronę.jpg

Szukaj