INFORMACJA O NABORZE WNIOSKÓW
na udostępnienie jednostek organizacyjnych na rzecz Uniwersytetu Jana Kochanowskiego Kielcach w celu wykonywania zadań dydaktycznych i badawczych w powiązaniu z udzielaniem świadczeń medycznych w tym w zakresie: praktyk zawodowych i realizacji zajęć praktycznych (w tym praktycznego nauczania klinicznego)
W związku z organizacją kształcenia praktycznego przez Collegium Medicum UJK w roku akademickim 2022/2023 zapraszamy podmioty wykonujące działalność leczniczą do składania wniosków na udostępnienie jednostek organizacyjnych na rzecz Uniwersytetu Jana Kochanowskiego Kielcach w celu wykonywania zadań dydaktycznych i badawczych w powiązaniu z udzielaniem świadczeń medycznych w tym w zakresie: praktyk zawodowych i realizacji zajęć praktycznych (w tym praktycznego nauczania klinicznego) na kierunkach:
- lekarski,
- pielęgniarstwo,
- położnictwo,
- fizjoterapia,
- ratownictwo medyczne,
- zdrowie publiczne,
- dietetyka,
Warunki złożenia wniosku
Podmiotami aplikującymi o przyjęcie studentów mogą być wyłącznie podmioty lecznicze udzielające świadczeń zdrowotnych z zakresu leczenia szpitalnego, w szczególności szpitale, podmioty lecznicze udzielające świadczeń zdrowotnych z zakresu ambulatoryjnej opieki specjalistycznej lub podstawowej opieki zdrowotnej, jednostki systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne oraz hospicja, których specyfika pozwala na osiągnięcie efektów uczenia się określonych przepisami rozporządzenia ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 26 lipca 2019 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu lekarza, lekarza dentysty, farmaceuty, pielęgniarki, położnej, diagnosty laboratoryjnego, fizjoterapeuty i ratownika medycznego (Dz.U. 2021, poz.755).
Podmioty lecznicze, o których mowa wyżej muszą spełniać łącznie następujące wymogi:
- posiadać odpowiednią infrastrukturę pozwalającą na osiągnięcie efektów uczenia studentów zgodnie ze standardami kształcenia,
- ze względu na swoją specyfikę oraz liczbę udzielanych przez nie świadczeń zdrowotnych, zapewniają studentom możliwość osiągnięcia efektów uczenia,
- zapewnią studentom bezpośredni dostęp do pacjentów, w tym pacjentów leczonych ambulatoryjnie, z chorobami ostrymi oraz przewlekłymi, które są ujęte w treściach kształcenia przypisanych do zajęć lub grup zajęć danego kierunku,
- dysponują odpowiednią grupą osób, posiadających kompetencje zawodowe lub naukowe oraz doświadczenie w zakresie właściwym dla prowadzonych zajęć, przy czym opiekunem praktyk na kierunkach pielęgniarstwo/położnictwo/fizjoterapia/lekarski może być osoba posiadająca wyższe wykształcenie, prawo wykonywania zawodu i minimum 3 letni staż pracy.
Wszystkie podmioty spełniające wskazane wyżej wymogi mogą zgłaszać wnioski w zakresie realizacji zadań dydaktycznych i badawczych w powiązaniu z udzielaniem świadczeń medycznych.
Wnioski są rozpatrywane do czasu wyczerpania limitu zapotrzebowania na realizację zadań dydaktycznych.
Kwalifikacji wniosków dokonuje się w oparciu o bieżące zapotrzebowanie dla danego kierunku na realizacje praktyk i zajęć praktycznych zgodnie z harmonogramami ustalonymi przez Uczelnię w danym roku akademickim.
Termin wykonania: rok akademicki 2022/2023,
Finansowanie
Zgodnie z art. 89 i art. 90 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz.U. 2021, poz. 711), z podmiotem spełniającym wskazane wyżej wymogi Uczelnia podpisze stosowaną umowę i przekaże określone środki finansowe na realizację zajęć dydaktycznych i badawczych na warunkach w niej określonych. Wzór umowy do pobrania: Załącznik nr. 1.
Termin składania wniosków: termin składania wniosków upływa wraz z wyczerpaniem limitu miejsc koniecznych/niezbędnych do zrealizowania całości praktyki i zajęć praktycznych/klinicznych przez studentów na poszczególnych kierunkach.
Wnioski prosimy przesyłać drogą mailową na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Załączniki:
Załącznik nr 1 Wzór umowy
Załącznik nr 2 Wniosek