Regulamin projektu „SIMED- symulacja w kształceniu pielęgniarek i położnych- program rozwojowy UJK w Kielcach”
§1
Słownik pojęć
Projekt : projekt pn.: „SIMED- symulacja w kształceniu pielęgniarek i położnych- program rozwojowy UJK w Kielcach” o numerze POWR.05.03.00-00-0061/17 realizowany przez Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Oś V Wsparcie dla obszaru zdrowia Działanie 5.3 Wysoka jakość kształcenia na kierunkach medycznych Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020.
Uczestnik Projektu :
-nauczyciele akademiccy, instruktorzy oraz kadra techniczna zatrudniona na Wydziale Lekarskim i Nauk o Zdrowiu;
– student/ka kierunku Pielęgniarstwo lub Położnictwo I stopnia.
Realizator Projektu – Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach będący Wnioskodawcą projektu pn.: „SIMED- symulacja w kształceniu pielęgniarek i położnych- program rozwojowy UJK w Kielcach”.
Biuro Projektu – pomieszczenie zlokalizowane w budynku Wydziału Lekarskiego i Nauk o Zdrowiu, pokój 110, mieszczącego się przy al. IX Wieków Kielc 19, 25-317 Kielce.
MCSM – Monoprofilowe Centrum Symulacji Medycznej.
UJK- Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach.
§2
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy Regulamin określa cele i założenia Projektu, zasady rekrutacji oraz prawa i obowiązki Uczestników.
- Projekt realizowany jest przez Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach na Wydziale Lekarskim i Nauk o Zdrowiu.
- Wsparcie udzielane Uczestnikom w ramach Projektu jest bezpłatne, finansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego i prowadzone zgodnie z zasadą równości szans i niedyskryminacji.
- Termin realizacji Projektu obejmuje okres od 1 stycznia 2018 roku do 31 grudnia 2020 roku.
- Uczestnicy Projektu zobowiązani są do zapoznania się z treścią niniejszego Regulaminu i pisemnego wyrażenia zgody na akceptację jego postanowień, co potwierdzają złożeniem podpisu pod oświadczeniem o zapoznaniu się z jego treścią.
§3
Informacje ogólne o Projekcie
- Projekt : „SIMED- symulacja w kształceniu pielęgniarek i położnych- program rozwojowy UJK w Kielcach” o numerze POWR.05.03.00-00-0061/17 realizowany przez Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Oś V Wsparcie dla obszaru zdrowia Działanie 5.3 Wysoka jakość kształcenia na kierunkach medycznych Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020.
- Projekt skierowany jest do:
- 160 (156K/4M) studentów/ek kierunku Pielęgniarstwo I stopnia;
- 80 (78K/2M) studentów/ek kierunku Położnictwo I stopnia;
- 15 (12K/3M) nauczycieli/nauczycielek akademickich;
- obsługi technicznej MCSM (koordynator, 2 pracowników technicznych, 2 instruktorów).
- Celem głównym projektu jest poprawa jakości kształcenia poprzez opracowanie programu rozwojowego na Wydziale Lekarskim i Nauk o Zdrowiu UJK oraz utworzenie Monoprofilowego Centrum Symulacji Medycznej dla kierunku pielęgniarstwo i położnictwo .
- W ramach projektu realizowane będą działania dotyczące kształcenia studentów z wykorzystaniem technik symulacji oraz zadania edukacyjno-rozwojowe dla kadry naukowo-dydaktycznej oraz techników symulacji.
§4
Cele i założenia projektu
- Celem szczegółowym projektu jest podniesienie kompetencji zawodowych studentów oraz podniesie kompetencji kadry naukowo-dydaktycznej oraz technicznej Wydziału Lekarskiego i Nauk o Zdrowiu UJK w zakresie stosowania symulacji medycznej w kształceniu pielęgniarek i położnych.
- Wsparcie świadczone Uczestnikom w ramach Projektu obejmuje:
- Podniesienie kompetencji zawodowych studentów pielęgniarstwa i położnictwa kształconych metodą symulacji medycznych;
- Rozwój potencjału dydaktycznego MCSM i podniesienie kompetencji kadry dydaktycznej poprzez szkolenia krajowe i zagraniczne dla nauczycieli akademickich lub obsługi technicznej MCSM;
- Opracowanie programu rozwojowego Wydziały Lekarskiego i Nauk o Zdrowiu UJK w zakresie kształcenia metodą symulacji medycznej, obejmującego wsparcie infrastruktury oraz kształcenie studentów w wykorzystaniem technik symulacji;
- Współpracę międzyuczelnianą (zawody symulacyjne dla studentów kierunku Pielęgniarstwo, Położnictwo).
- Projekt obejmuje następujące zadania:
- Opracowanie programu rozwojowego;
- Prace adaptacyjno-remontowe sal MCSM;
- Wyposażenie sali opieki pielęgniarskiej wraz z pomieszczeniem kontrolnym- sala wysokiej wierności;
- Wyposażenie Sali egzaminacyjnej OSCE-Pielęgniarstwo;
- Wyposażenie sali porodowej wysokiej wierności wraz z pomieszczeniem kontrolnym- Położnictwo;
- Wyposażenie sali egzaminacyjnej OSCE- Położnictwo;
- Wyposażenie sali symulacji z zakresu ALS;
- Wyposażenie sali symulacji z zakresu BLS;
- Wyposażenie sali ćwiczeń umiejętności pielęgniarskich;
- Wyposażenie sali ćwiczeń umiejętności technicznych;
- Wyposażenie sali umiejętności położniczych;
- Rozwój potencjału dydaktycznego MCSM;
- Opracowanie bazy scenariuszy symulacyjnych;
- Program standaryzowanych pacjentów;
- Współpraca międzyuczelniana.
§5
Personel projektu
- W ramach projektu zostanie powołany personel do realizacji określonych zadań w projekcie:
- zespół ds. opracowania programu rozwojowego;
- zespół ds. opracowania scenariuszy i bazy scenariuszy na kierunku Pielęgniarstwo i Położnictwo;
- zespół ds. opracowania ekspertyz scenariuszy;
- trener pacjenta standaryzowanego;
- sędzia zawodów symulacyjnych;
- kadra dydaktyczna WLiNoZ UJK – pielęgniarki i położne;
- koordynator MCSM.
- W ramach projektu zostanie zatrudniony personel na podstawie przeprowadzonego konkursu:
- Pielęgniarka i położna- instruktor (2 osoby – umowa o pracę);
- Technik symulacji (2 osoby – umowa o pracę);
- Pacjent standaryzowany (4 osoby – umowa cywilnoprawna).
- Zasady uczestnictwa osób wskazanych w ust. 1 i 2 zostały określone w Projekcie.
- W przypadku zatrudnienia osób wskazanych w ust. 1 i 2 w Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach ich zasady wynagradzania regulują odrębne przepisy.
§6
Zasady rekrutacji uczestników do projektu i szkoleń
- Rekrutacja uczestnika do projektu prowadzona jest przez Realizatora Projektu.
- Rekrutacja będzie miała charakter wewnętrzny.
- Rekrutacja będzie prowadzona zgodnie z zasadami równości szans kobiet i mężczyzn oraz osób niepełnosprawnych.
- Do udziału w projekcie mogą zostać zakwalifikowani nauczyciele akademiccy (pielęgniarki i położne) zatrudnieni na Wydziale Lekarskim i Nauk o Zdrowiu Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach na podstawie umowy o pracę lub umowę cywilno-prawną.
- Do udziału w projekcie może zostać zakwalifikowany/a student/ka WLiNoZ UJK I stopnia kierunku Pielęgniarstwo, Położnictwo z I,II, III roku studiów stacjonarnych z naboru na rok akademicki 2018/2019 oraz 2019/2020.
- Kryteria rekrutacji dla studentów/studentek, o których mowa w ustępie 5 powyżej:
- status studenta I, II, III roku I stopnia studiów stacjonarnych na kierunku Pielęgniarstwo, Położnictwo (wymóg obowiązkowy);
- osoba bierna zawodowo;
- wykształcenie minimum średnie;
- orzeczenie o niepełnosprawności (2 pkt.).
- Kryteria rekrutacji do szkoleń krajowych dla nauczycieli akademickich, o których mowa w ustępie 4 powyżej:
- zawarta z Uniwersytetem Jana Kochanowskiego w Kielcach: umowa o pracę lub umowa cywilno-prawna (wymóg obowiązkowy);
- doświadczenie zawodowe ( do 2 lat- 1 pkt; powyżej 2 lat- 2 pkt);
- posiadane specjalizacje (1 specjalizacja- 1 pkt., 2 i więcej – 2 pkt.);
- kursy kwalifikacyjne lub specjalizacyjne ( 1-2 kursy- 1 pkt.; 3 i więcej- 2 pkt.);
- zatrudnienie na umowę o pracę (4 pkt.);
- Kryteria rekrutacji do szkoleń zagranicznych dla nauczycieli akademickich, o których mowa w ustępie 4 powyżej:
- zawarta z Uniwersytetem Jana Kochanowskiego w Kielcach: umowa o pracę lub umowa cywilno-prawna (wymóg obowiązkowy);
- doświadczenie zawodowe ( do 2 lat- 1 pkt; powyżej 2 lat- 2 pkt);
- posiadane specjalizacje (1 specjalizacja- 1 pkt., 2 i więcej – 2 pkt.);
- kursy kwalifikacyjne lub specjalizacyjne ( 1-2 kursy- 1 pkt.; 3 i więcej- 2 pkt.);
- zatrudnienie na umowę o pracę (4 pkt.);
- certyfikat językowy ( 1 certyfikat- 1 pkt; 2 i więcej- 2 pkt).
- Kryteria rekrutacji studentów na zawody symulacyjne:
- Średnia ocen za ostatni semestr studiów (liczba pkt. = wysokość średniej),
- Dodatkowa, udokumentowana działalność i aktywność w kołach naukowych, organizacjach studenckich, pożytku publicznego, wolontariacie itp.(1-2 aktywności – 1 pkt. powyżej 2 – 2pkt);
- Działalność w kole naukowym (1-2 aktywności – 1 pkt. powyżej 2 – 2 pkt)
- Działalność w organizacji studenckiej innej niż koło nauk.(1-2 aktywności – 1 pkt. powyżej 2 – 2pkt);
- Działalność w organizacji o charakterze wolontaryjnym/charytatywnym (1-2 aktywności – 1 pkt. powyżej 2 – 2pkt);
- Dodatkowa praktyka zawodowa nie wynikająca z planu studiów (1-2 aktywności – 1 pkt. powyżej 2 – 2pkt);
- udział w konkursie/zawodach o charakterze naukowym/edukacyjnym (1-2 aktywności – 1 pkt. powyżej 2 – 2pkt);
- orzeczenie o stopniu niepełnosprawności 2pkt.
- Do projektu zostaną zakwalifikowani uczestnicy z najwyższą liczbą punktów i limitem osób przewidzianym w projekcie dla danego rodzaju wsparcia.
- Terminy rekrutacji umieszczane będą na stronie internetowej UJK –http://www.ujk.edu.pl/simed_symulacja_w_ksztalceniu_pielegniarek_i_poloznych-_program_rozwojowy_ujk_w_kielcach.html ; https://wlinoz.ujk.edu.pl/simed/
- Dokumentem zgłoszeniowym do projektu jest formularz zgłoszeniowy, który wypełniony i podpisany przez kandydata należy dostarczyć do Biura Projektu- pokój 110, przy ul. IX Wieków Kielc 19, 25-317 Kielce.
- Do formularza zgłoszeniowego dołączyć należy dokumenty/kserokopie potwierdzające spełnienie określonych kryteriów rekrutacji.
- Powołana zostanie przez właściwego Prorektora komisja ds. rekrutacji. Komisja dokona oceny formularzy zgłoszeniowych kandydatów i sporządzi protokół z rekrutacji wraz z listą zakwalifikowanych do udziału w projekcie osób. Osoby zakwalifikowane zostaną powiadomione telefonicznie lub mailowo. Lista osób zakwalifikowanych udostępniona zostanie w Biurze Projektu. Wyniki rekrutacji zostaną udokumentowane protokołem.
- W przypadku większej liczby chętnych niż ilości miejsc w projekcie oraz na wypadek rezygnacji z uczestnictwa w projekcie zakwalifikowanej już do wsparcia osoby, zostanie utworzona lista rezerwowa.
- Realizator Projektu nie gwarantuje udziału w projekcie wszystkim zainteresowanym.
- Szczegółowe informacje dotyczące projektu umieszczane będą na stronie internetowej: http://www.ujk.edu.pl/simed_symulacja_w_ksztalceniu_pielegniarek_i_poloznych-_program_rozwojowy_ujk_w_kielcach.html, https://wlinoz.ujk.edu.pl/simed/
§7
Uprawnienia i obowiązki uczestnika Projektu
- Uczestnik Projektu uprawniony jest do nieodpłatnego udziału w Projekcie „SIMED- symulacja w kształceniu pielęgniarek i położnych- program rozwojowy UJK w Kielcach”
- Uczestnik Projektu zobowiązany jest do:
- rzetelnego uczestnictwa w działaniach projektowych przewidzianych w ramach Projektu i potwierdzania swojej obecności na listach obecności,
- udziału w badaniu bilansu kompetencji;
- wypełnienia ankiet ewaluacyjnych w trakcie i po zakończeniu projektu,
- wypełnienia ankiety w terminie 4 tygodni po zakończeniu udziału w projekcie dotyczącej statusu na rynku pracy oraz informacje na temat udziału w kształceniu lub szkoleniu oraz uzyskania kwalifikacji lub nabycia kompetencji.
- Uczestnik/czka projektu ma prawo do rezygnacji z udziału w projekcie w przypadku zaistnienia ważnych przyczyn, niemożliwych do przewidzenia na etapie rekrutacji. W przypadku wystąpienia takich okoliczności, Uczestnik/czka projektu jest zobowiązany/a niezwłocznie złożyć rezygnację z uczestnictwa w projekcie wraz z podaniem jej powodu. Pożądane jest dołączenie dokumentu lub/i zaświadczenia świadczącego o zaistniałej sytuacji uniemożliwiającej udział we wsparciu. Informacja o rezygnacji powinna być dostarczona bezpośrednio do Biura Projektu lub przesłana listem poleconym do Realizatora projektu.
- Uczestnikowi Projektu będący nauczycielem akademickim lub członkiem kadry technicznej zakwalifikowanym do uczestnictwa w szkoleniu zagranicznym dla instruktorów Realizator projektu zapewnia,:
1) zakwaterowanie,
2) biletu lotniczego w obie strony,
3) diety, przy czym wysokość diety jest ustalana w oparciu przepis Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dn. 29 stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej (Dz.U. z 2013 r. poz. 167)
- Uczestnik Projektu o jakim mowa w ust 3 jest obowiązany do samodzielnego wykupienia ubezpieczenia na wypadek choroby lub następstw nieszczęśliwych wypadków okres wyjazdu łącznie z podróżą, składając przed wyjazdem oświadczenie którego treść stanowi załącznik nr 3 do Zarządzenia Rektora nr 14/2010 w sprawie warunków i trybu realizacji wyjazdów zagranicznych nauczycieli akademickich
- Uczestnikowi Projektu będącemu nauczycielem akademickim lub członkiem kadry technicznej zakwalifikowanym do uczestnictwa w szkoleniu krajowym realizowanych poza siedzibą Realizatora Projektu przysługują:
- diety,
- zwrot kosztów przejazdów i noclegów,
na zasadach określonych w Rozporządzeniu o jakim mowa w ust. 3, chyba że umowa zawarta pomiędzy Uczestnikiem Projektu, a realizatorem Projektu będzie stanowić inaczej.
- Uczestnikowi projektu będącemu studentem I stopnia kierunku Pielęgniarstwo, Położnictwo z I,II, III roku zakwalifikowanym do uczestnictwa w zawodach symulacyjnych Realizator projektu pokrywa koszty na podstawie Zarządzenia Rektora nr 73/2014 do limitu przewidzianego w budżecie projektu tj.:
- zakwaterowania;
- dojazdu;
- wyżywienia.
§8
Postanowienia końcowe
Realizator Projektu zastrzega sobie prawo zmiany treści Regulaminu w trakcie trwania Projektu.