Położnictwo 1 rok I stopień spotkanie powitalne

Spotkanie powitalne 2.10.2023 godzina 10.00 aula CM_D 0/12a - obecnośc obowiązkowa

Po długiej walce z chorobą zmarł Damian Zaręba

Trudno się pogodzić z takimi wiadomościami. Wczoraj, po długiej walce z chorobą zmarł Damian Zaręba. O jego odejściu poinformowała rodzina.

Damian Zaręba był absolwentem i starostą pierwszego rocznika kierunku lekarskiego naszej Uczelni, który opuścił mury UJK przed dwoma laty. Był osobą niezwykle wrażliwą i sumienną, społecznikiem, godnie reprezentował Uniwersytet Jana Kochanowskiego w wielu miejscach.

Rodzinie i najbliższym Damiana składamy szczere wyrazy współczucia.

ŚP. absolwent UJK Damian Zaręba przemawia na auli

Absolwent Damian Zaręba przemawia i Pani Dziekan Janion z kwiatami na auli

absolwent Damian Zaręba z mikrofonem

Damian Zaręba siedzi wraz z psem w pokoju

OGŁOSZENIE O NABORZE WNIOSKÓW O PRZYZNANIE STYPENDIUM DLA STUDENTÓW V I VI ROKU SZKOŁY WYŻSZEJ NA KIERUNKU LEKARSKIM

  1. Zarząd Powiatu Hrubieszowskiego ogłasza nabór wniosków o przyznanie stypendium dla studentów V i VI roku kształcących się w szkole wyższej na kierunku lekarskim.
  2. Stypendium ma charakter finansowy i przyznawane jest na okres maksymalnie 18 miesięcy, tj. od dnia 1 października 2023 r. do 30 czerwca 2024 r. oraz od dnia 1 października 2024 r. do 30 czerwca 2025 r. w maksymalnej wysokości 5.000,00 zł[1] miesięcznie i może być uzależnione od zadeklarowanego przez studenta okresu pracy w Samodzielnym Publicznym Zespole Opieki Zdrowotnej w Hrubieszowie.
  3. Stypendium może zostać przyznane wnioskodawcy, który spełnia łącznie następujące warunki:
  • kształci się na kierunku lekarskim V lub VI roku,
  • nie powtarza roku, na który ubiega się o przyznanie pomocy materialnej,
  • nie korzysta z urlopów określonych w regulaminie studiów, z urlopu macierzyńskiego i rodzicielskiego,
  • zawrze umowę, w której zobowiąże się do przepracowania co najmniej 3 lat po zakończeniu studiów w Samodzielnym Publicznym Zespole Opieki Zdrowotnej w Hrubieszowie w terminie do 12 miesięcy po zakończeniu stażu podyplomowego oraz zobowiąże się do podjęcia w okresie zatrudnienia jednej ze specjalizacji priorytetowych dla SP ZOZ w Hrubieszowie, określonych w ust. 4.
  1. Specjalizacjami priorytetowymi dla SP ZOZ w Hrubieszowie, do odbycia których student może się zobowiązać składając wniosek są specjalizacje w dziedzinie:
    • medycyna rodzinna;
    • chirurgia ogólna;
    • choroby wewnętrzne;
    • rehabilitacja medyczna;
  2. Staż podyplomowy nie jest wliczany do okresu zatrudnienia w SP ZOZ w Hrubieszowie wymaganym do przepracowania w związku z przyznaniem stypendium.
  3. Z wnioskiem o przyznanie stypendium występuje zainteresowany student.
  4. Wniosek na druku zawartym w załączniku nr 1 do ogłoszenia wraz z podpisaną Klauzulą informacyjną o zasadach przetwarzania danych osobowych w procesie naboru, zawarcia i realizacji umowy w sprawie stypendium, stanowiącą załącznik nr 2 do ogłoszenia – należy złożyć osobiście w Starostwie Powiatowym w Hrubieszowie lub przesłać pocztą (decyduje data wpływu do Starostwa Powiatowego) w terminie do 15 listopada 2023 roku.
  5. Do wniosku należy dołączyć:
  • zaświadczenie z uczelni o statusie studenta;
  • zaświadczenie z uczelni o średniej ocen z egzaminów za dwa ostatnie lata studiów przed złożeniem wniosku;
  • oświadczenie studenta, że nie korzysta z urlopów określonych w regulaminie studiów, z urlopu macierzyńskiego i urlopu rodzicielskiego;
  • oświadczenie studenta, że nie powtarza roku;
  • zobowiązanie studenta do przepracowania co najmniej 3 lat po zakończeniu studiów w SP ZOZ w Hrubieszowie w terminie do 12 miesięcy po zakończeniu stażu podyplomowego;
  • wskazanie specjalizacji, którą student zobowiązuje się podjąć w okresie zatrudnienia w SP ZOZ w Hrubieszowie, o którym mowa w pkt 5) z listy specjalizacji priorytetowych dla SP ZOZ w Hrubieszowie wskazanych w ust. 4;
  • deklarację o zamiarze odbywania stażu podyplomowego w SP ZOZ w Hrubieszowie (fakultatywnie).
  1. Wnioski o przyznanie stypendium rozpatruje Komisja powołana przez Zarząd Powiatu.
  2. Przy wyborze przez Komisję do rekomendacji Zarządowi pierwszeństwo będą mieć wnioski studentów:
  • pozostających w związku małżeńskim, jeśli oboje starają się o stypendium;
  • deklarujących dłuższy okres zatrudnienia w SP ZOZ w Hrubieszowie po okresie stażu dyplomowego;
  • o wyższej średniej ocen z egzaminów za ostatni rok akademicki przed złożeniem wniosku a w przypadku wniosków o tej samej średniej – średnia za rok go poprzedzający;
  • mających stałe miejsce zamieszkania na terenie powiatu hrubieszowskiego w przypadku takiej samej średniej ocen za dwa lata studiów
  • deklarujących odbycie stażu podyplomowego w SP ZOZ w Hrubieszowie.
  1. O przyznaniu stypendium zdecyduje Zarząd Powiatu po zapoznaniu się ze stanowiskiem Komisji – w terminie do 30 listopada 2023 roku.
  2. Informacja o przyznaniu stypendium zostanie zamieszczona na stronie BIP Starostwa Powiatowego w Hrubieszowie oraz stronie internetowej Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Hrubieszowie oraz przekazana kandydatom telefonicznie lub w formie pisemnej.
  3. Wypłatę stypendium poprzedzi podpisanie ze studentem umowy, która określa warunki przyznania stypendium, zasady wypłaty, w tym okoliczności powodujące wstrzymanie i wznowienie wypłaty stypendium oraz okoliczności powodujące rozwiązanie umowy i obowiązek zwrotu pobranych kwot stypendium.
  4. Student jest zobowiązany załączyć do umowy zabezpieczenie w postaci weksla in blanco wraz z deklaracją wekslową.

 

[1] „Stypendia dla uczniów i studentów, których wysokość i zasady udzielania zostały określone w uchwale organu stanowiącego jednostki samorządu terytorialnego, oraz stypendia dla uczniów i studentów przyznane przez organizacje, o których mowa w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy o działalności pożytku publicznego, na podstawie regulaminów zatwierdzonych przez organy statutowe udostępnianych do publicznej wiadomości za pomocą Internetu, środków masowego przekazu lub wykładanych (wywieszanych) dla zainteresowanych  w pomieszczeniach ogólnie dostępnych - do wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 3800 zł” (art. 21, ust. 1 pkt. 40b ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych. (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2647 z późn. zm.)

Uroczysty pochówek Ś.P. Ireneusza Franczaka – Donatora

Zgodnie z prowadzeniem przez Collegium Medicum Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach Programu Świadomej Donacji dla potrzeb nauk medycznych do celów naukowych i dydaktycznych, dnia 14.09.2023 r. o godzinie 14.00 odbył się uroczysty pochówek Ś.P. Ireneusza Franczaka – Donatora. Zgodnie z Aktem Donacji z dnia 21.05.2018 r. dla Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach - Collegium Medicum ul. IX Wieków Kielc 19A, 25-516 Kielce.

Zgodnie z zapisami w Akcie Donacji i wolą Zmarłego dokonujemy pochówku prochów Ś. P. Pana Ireneusza Franczaka. Pochówek odbył się w obecności Władz UJK w Kielcach i Społeczności Akademickiej Collegium Medicum oraz w gronie Rodziny w Kolombarium na Cmentarzu Komunalnym w Cedzynie ul. Cmentarna 5.

Przemawia Prorektor ds. Medycznych - dr hab. n. o zdr. Dorota Kozieł, prof. UJK

Konkurs „Otwarte Drzwi”

Zapraszamy do zapoznania się z informacjami oraz do udziału w konkursie „Otwarte Drzwi” organizowanym przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Szczegóły znajdują się na poniższym linku.

 https://cwozn.ujk.edu.pl/wp-content/uploads/2023/06/Plakat.jpg


Zapraszamy do udziału w konkursie „Otwarte drzwi” na najlepsze prace magisterskie i doktorskie, których tematem jest niepełnosprawność w wymiarze: społecznym, zawodowym lub zdrowotnym.
Dla autorów prac doktorskich w Konkursie przewiduje się trzy nagrody pieniężne w każdej z kategorii:

  • pierwsza nagroda w wysokości 13000 zł,
  • druga nagroda w wysokości 11000 zł,
  • trzecia nagroda w wysokości 9000 zł.

Dla autorów prac magisterskich w Konkursie przewiduje się trzy nagrody pieniężne w każdej z kategorii:

  • pierwsza nagroda w wysokości 7000 zł,
  • druga nagroda w wysokości 5000 zł,
  • trzecia nagroda w wysokości 4000 zł.

Prace można składać w następujących kategoriach:

  1. rehabilitacja społeczna i zawodowa,
  2. rozwiązania technologiczne i architektoniczne służące osobom z niepełnosprawnościami,
  3. dostępność dla osób ze szczególnymi potrzebami,
  4. rehabilitacja medyczna.

Termin składania prac: do 20 września 2023 roku.
Zapraszamy do udziału!
Do Konkursu można nadsyłać prace magisterskie, które uzyskały ocenę bardzo dobrą oraz rozprawy doktorskie obronione w okresie do 24 miesięcy przed dniem zgłoszenia pracy do Konkursu.
Więcej informacji na stronie: otwartedrzwi.pfron.org.pl

Nabór wniosków o przyznanie przez Województwo Świętokrzyskie stypendium dla studentów kształcących się na kierunku lekarskim w roku akademickim 2023/2024

Zarząd Województwa Świętokrzyskiego ogłosił nabór wniosków o przyznanie stypendium przez Województwo Świętokrzyskie studentom krztałcącym się na kierunku lekarskim.

Nabór wniosków rozpoczyna się 1 września 2023 r. i potrwa do 16 października br. Stypendium może być przyznane studentowi IV, V lub VI roku studiów, który spełnia łącznie następujace warunki:

a) jest studentem kierunku lekarskiego,

b) nie powtarza roku, na którym ubiega sie o przyznanie stypendium,

c) osiągnął średnia ocen w ostatnim roku akademickim nie niższą niż 3,75

d) nie korzysta z urlopów określonych w regulaminie studiów w okresie, na który ubiega się o przyznanie stypendium,

e) zobowiąże się do zrealizowania stażu podyplomowego na terenie Województwa Świętokrzyskiego a następnie osiedlenia się na terenie Województwa Świętokrzyskiego i podjęcia pracy w podmiocie leczniczym, dla którego podmiotem tworzącym jest Województwo Świętokrzyskie na okres pracy odpowiadający okresowi pobierania stypendium, liczony pełnymi latami,

f) zobowiąże się do dokonania wyboru specjalizacji lekarskiej, która jest deficytowa w podmiocie leczniczym, dla którego podmiotem tworzącym jest Województwo Świętokrzyskie.

Wnioski w ramach naboru przyjmowane będą w dniach od 1 września 2023 r. do 16 października 2023 r.

Osoba, która odpowiada/wytworzyła za informację:

Monika Malanowicz

Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
al. IX Wieków Kielc 3, 25-516 Kielce

telefon: 41/ 395-16-35

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Szukaj