Ułatwienia dostępu

Aktualności kierunku Dietetyka

Wirtualni Pacjenci w ramach projektu E+DIETing_LAB

Stymulacja studentów i utrzymanie ich zaangażowania w prezentowane treści to nieustanna walka, z którą borykają się wykładowcy. Ponieważ przyszłe pokolenia studentów to „cyfrowi tubylcy”, przyzwyczajeni do stymulujących treści i zajęć dostępnych na wyciągnięcie ręki, wykładowcy coraz częściej włączają elementy cyfrowe do swoich programów nauczania. Ta innowacja może być przyszłością uczenia się.

Uniwersytet Jana Kochanowskiego właśnie rozpoczyna pierwsze interakcje studentów z nowym narzędziem służącym do samokształcenia, stworzonym w międzynarodowym projekcie E+DIETing_LAB Digital Lab for Education in Dietetics combining Experiential Learning and Community Service w ramach Programu Erasmus+. Celem, którego jest wdrożenie innowacyjnych narzędzi cyfrowych stosowanych w nauczaniu na kierunku Dietetyka, które oparte jest na uczeniu się przez doświadczanie z wykorzystaniem nowoczesnych i skutecznych narzędzi cyfrowych takich jak np. awatary, boty i sztuczna inteligencja.  

Interdyscyplinarny zespół naukowców z 6 europejskich Uniwersytetów: Universidad Europea del Atlántico i Universidad de Valladolid z Hiszpanii, Fachhochschule St Poelten Gmbh z Austrii, Universidade do Porto z Portugalii, Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen z Belgii oraz Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach zakończył pierwszy etap projektu. W wyniku podjętych działań zostało opracowane Digital Lab for Education in Dietetics (self-learning tool based on real-based cases of patients and interactions with a virtual patient) – narzędzie do samokształcenia dla studentów oparte na rzeczywistych przypadkach pacjentów i interakcji z pacjentem wirtualnym w obszarach takich jak: żywienie w cukrzycy, chorobach nowotworowych, chorobach nerek, otyłości, nadwadze, zaburzeniach odżywiania, żywienie osób starszych i dzieci.

Studenci III roku kierunku Dietetyka o 1.12.2023 rozpoczęli pracę z narzędziem i doskonalenie technik przeprowadzania wywiadów żywieniowych z pacjentami. Do dyspozycji studentów udostępniono 5 Botów (przypadków klinicznych) reprezentujących różne jednostki chorobowe, których podstawą leczenia jest modyfikacja diety i nawyków żywieniowych. Każdy student po przeprowadzeniu wywiadu żywieniowego z „pacjentem” ocenia jego sposób żywienia, najczęściej popełnianych błędów i związanego z nimi ryzyka dla zdrowia. Na podstawie udzielonych odpowiedzi aplikacja generuje raport końcowy dzięki, któremu student wie, jakie popełnił błędy i czy jego diagnoza i zalecany sposób dietoterapii były prawidłowe.

na ekranie laptopa są 4 osoby, pacjenci

ekran monitora i kobieta siedzi tyłem

studentki siedzą w sali komputerowej

dwie studentki i dwa komputery

Konferencja "Igrzyska Zdrowia- Zdrowy Przedszkolak. Ready? Go!"

W dniu 24.10.2023 r. w Centrum Edukacyjnym w Wólce Milanowskiej odbyła się konferencja „Igrzyska Zdrowia – Zdrowy Przedszkolak. Ready? Go!” organizowana przez Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach. Celem konferencji było promowanie zasad zdrowego stylu życia dzieci w wieku przedszkolnym. Konferencja była skierowana do dyrektorów i nauczycieli przedszkoli oraz intendentów pracujących w przedszkolach województwa świętokrzyskiego.

Podczas konferencji prelekcję nt. „Planowanie i organizacja żywienia dzieci w przedszkolu” wygłosiły studentki 1 roku studiów II stopnia kierunku Dietetyka Natalia Hołody i Wiktoria Wijas. Przedstawiły
w niej m.in. zasady żywienia dzieci młodszych, także w odniesieniu do realizacji norm żywieniowych
w przedszkolu, zaprezentowały przykład wyliczenia zapotrzebowania na składniki odżywcze dla zróżnicowanej wiekowo grupy przedszkolnej oraz podały przykład praktycznych wskazówek realizacji edukacji żywieniowej dzieci w przedszkolu.

Dodatkowo dla uczestników konferencji dostępny był punk konsultacyjny, przy którym studentki  
1 roku studiów II stopnia kierunku Dietetyka Oliwia Dymanowska, Magdalena Dziura oraz Emilia Adach, udzielały porad, odpowiadały na pytania oraz przekazywały materiały dydaktyczne (infografiki, ulotki i inne materiały informacyjne) w temacie żywienia dzieci w wieku przedszkolnym. Wsparciem dla studentów podczas konferencji w Wólce Milanowskiej była dr Magdalena Pietraszkiewicz.

Konferencja "Igrzyska Zdrowia- Zdrowy Przedszkolak. Ready? Go!"

Konferencja "Igrzyska Zdrowia- Zdrowy Przedszkolak. Ready? Go!"

Konferencja "Igrzyska Zdrowia- Zdrowy Przedszkolak. Ready? Go!"

Konferencja "Igrzyska Zdrowia- Zdrowy Przedszkolak. Ready? Go!"

Konferencja "Igrzyska Zdrowia- Zdrowy Przedszkolak. Ready? Go!"

dokument: Nauczycielu ty też możesz pomóc. Unikaj rozmów o ilości zjedzonego jedzenia przy dzieck. Trudności związane z jedzeniem, ciągła analiza, ile dziecko zjadło, sprawiają, że dziecko czuje się lepsze lub gorsze tylko dlatego, że zjadło mniej czy więcej

 

Projekt E+DIETing_LAB Digital Lab for Education in Dietetics combining Experiential Learning and Community Service w ramach Programu Erasmus+

W dniach 26-27 września w Belgii odbyło się kolejne spotkanie partnerów międzynarodowego projektu E+DIETing_LAB Digital Lab for Education in Dietetics combining Experiential Learning and Community Service w ramach Programu Erasmus+ Partnerstwa współpracy dla szkolnictwa wyższego, którego celem jest wdrożenie innowacyjnych narzędzi cyfrowych stosowanych w nauczaniu dietetyki, opartych na uczeniu się przez doświadczanie oraz z wykorzystaniem nowoczesnych i skutecznych narzędzi cyfrowych. W pracach projektowych uczestniczył interdyscyplinarny zespół naukowców z 6 europejskich Uniwersytetów: Universidad Europea del Atlántico i Universidad de Valladolid z Hiszpanii, Fachhochschule St Poelten Gmbh z Austrii, Universidade do Porto z Portugalii, Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen z Belgii oraz Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, który reprezentowała dr Agata Bujak-Krzemińska, pełniąca rolę kierownika zespołu projektowego UJK. W ramach dotychczasowych prac projektowych zostało przygotowane narzędzie Digital Lab for Education in Dietetics (self-learning tool based on real-based cases of patients and interactions with a virtual patient) – do samokształcenia dla studentów oparte na interakcji z BOTem odzwierciedlającym rzeczywistych przypadkach pacjentów i interakcji z pacjentem wirtualnym w obszarach takich jak: żywienie w cukrzycy, chorobach nowotworowych, chorobach nerek, otyłości, nadwadze, zaburzeniach odżywiania, żywienie osób starszych i dzieci. Narzędzie jest aktualnie przygotowywane do fazy testowania przez studentów, która rozpocznie się w listopadzie 2023 r. W trakcie przygotowania jest również wirtualna przychodnia, w której pod nadzorem wykładowcy studenci będą mogli przeprowadzać wywiady żywieniowe z pacjentami. Kolejne międzynarodowe spotkanie zespołu odbędzie się w Portugalii w kwietniu 2024 roku.

9 osób siedzi wraz z nimi dr Agnieszka Bujak-Krzemińska

9 osób pozuje do zdjęcia

 

Zapisy do promotorów I rok dietetyka II stopnia studia stacjonarne

Uwaga studenci!!!

I rok dietetyka  II stopnia studia  stacjonarne,

Zapisy do promotorów odbędą się w dniu

21.10.2023r. (sobota) od godz.21.00

poprzez Wirtualną Uczelnię

(system będzie otwarty 24 godziny czyli od godz.21.00 sobota do godz.21.00 niedziela)

 

 

Promotorzy do wyboru:

 

prof. dr hab. Edyta Suliga - 14 osób

dr Kamila Sobaś - 14 osób

Zapisy do promotorów II rok dietetyka I stopnia studia niestacjonarne

Uwaga studenci!!!

II rok dietetyka I stopnia studia  niestacjonarne,

Zapisy do promotorów odbędą się w dniu

21.10.2023r. (sobota) od godz.21.00

poprzez Wirtualną Uczelnię

(system będzie otwarty 24 godziny czyli od godz. 21.00 sobota do godz. 21.00 niedziela)

 

 

Promotorzy do wyboru:

dr Elżbieta Cieśla - 14 osób

dr Edyta Naszydłowska -14 osób

Zapisy do promotorów II rok dietetyka I stopnia studia stacjonarne

Uwaga studenci!!!

II rok dietetyka I stopnia studia stacjonarne,

Zapisy do promotorów odbędą się w dniu

21.10.2023r. (sobota) od godz.21.00

poprzez Wirtualną Uczelnię

(system będzie otwarty 24 godziny czyli od godz.21.00 sobota do godz.21.00 niedziela)

 

Promotorzy do wyboru:

dr Kamila Sobaś- 12 osób

dr Agata Bujak-Krzemińska-12 osób

dr Magdalena Pietraszkiewicz– 12 osób

Szukaj