Dziekanat Spraw Socjalnych i Płatności jest otwarty:
W poniedziałek NIECZYNNE – wewnętrzna praca Dziekanatu!
dla studentów stacjonarnych:
wtorek – czwartek 9.30 – 13.00
piątek 10.00 – 14.00
dla studentów niestacjonarnych:
sobota 8.00 – 13.00
Świadczenia pomocy materialnej dla studentów
w roku akademickim 2022/2023
Na rok akademicki 2022/2023 sposób przyznawania i wypłacania świadczeń pomocy materialnej reguluje Zarządzenie Nr 91/2022 Rektora UJK z dnia 13 września 2022 r.
Terminy składania dokumentów:
20-30.09.2022 – I termin październikowy wnioski o stypendium socjalne
04-15.10.2022 – wnioski o stypendium rektora dla najlepszych studentów
20-29.10.2022 – II termin październikowy wnioski o stypendium socjalne
15-26.11.2022 – termin listopadowy wnioski o stypendium socjalne
06-17.12.2022 – termin grudniowy wnioski o stypendium socjalne
10-21.01.2023 – termin styczniowy wnioski o stypendium socjalne
07-18.02.2023 – termin lutowy wnioski o stypendium socjalne
01-11.03.2023 – termin marcowy wnioski o stypendium socjalne
11-22.04.2023 – termin kwietniowy wnioski o stypendium socjalne
04-13.05.2023 – termin majowy wnioski o stypendium socjalne
01-07.06.2023 – termin czerwcowy wnioski o stypendium socjalne
WNIOSKI O STYPENDIUM SOCJALNE NA SEMESTR LETNI
Wnioski o stypendium na semestr letni przyjmowane będą w terminie 07-18.02.2023.
Studenci, których sytuacja materialna rodziny NIE ULEGŁA ZMIANIE – składają oświadczenie na załączniku nr 1a.
Studenci, których sytuacja materialna rodziny ULEGŁA ZMIANIE (utrata/uzyskanie dochodu, zmiana liczby członków rodziny) – składają oświadczenie na załączniku 1a oraz wniosek o ponowne przeliczenie dochodu (załącznik nr 6) wraz z dokumentami dotyczącymi zmiany.
Terminarz wypłat świadczeń dla studentów
PODSTAWOWE DOKUMENTY DO STYPENDIUM SOCJALNEGO*
Każdy dorosły członek rodziny składa:
• Zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o dochodzie za rok 2021 (lub w przypadku braku dochodu załącznik nr 10 lub w przypadku dochodu osiąganego przez osoby do 26 roku życia załącznik nr 10a)
• Zaświadczenie z ZUS o zsumowanej składce zdrowotnej za rok 2021 (lub prawidłowo uzupełniony załącznik nr 9)
• Prawidłowo wypełniony załącznik nr 11
• Zaświadczenie z gminy o posiadaniu gospodarstwa rolnego w roku 2021 (lub w przypadku nieposiadania gospodarstwa – oświadczenie na załączniku nr 15)
• Prawidłowo wypełniony załącznik nr 12
• Zaświadczenie z MOPR, MOPS, GOPS lub innego ośrodka pomocy społecznej o pobieraniu/niepobieraniu świadczeń w roku 2021 i bieżącym oraz o sytuacji dochodowej i majątkowej studenta i rodziny studenta, w której dochód jest mniejszy niż 600 zł/osobę
Student dodatkowo składa:
• Wniosek o przyznanie stypendium – załącznik nr 1
• Oświadczenie o prawdziwości danych i wyborze kierunku – załącznik nr 5 (prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na prawidłowe wypełnienie tabeli!)
• Oświadczenie o nr konta bankowego – załącznik nr 25
• Oświadczenie o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną dotyczącą ochrony danych osobowych – załącznik nr 26
• Zaświadczenia ze szkół rodzeństwa uczącego się
• Akty urodzenia, jeśli rodzeństwo nie jest jeszcze objęte obowiązkiem szkolnym (lub rodzic wypełnia oświadczenie na załączniku nr 19)
Opcjonalnie:
• Akt zgonu członka rodziny – należy dodatkowo wypełnić załącznik 24
• Wyroki sądowe i alimentacyjne – należy dodatkowo wypełnić załącznik 24
• Załącznik 23 – jeśli student spełnia wymogi samodzielności finansowej
• Zaświadczenie z policji o zaginięciu członka rodziny
• Dokumenty dotyczące zmian w dochodzie, zaistniałe w roku 2021 do dnia złożenia dokumentów (utrata lub uzyskanie zatrudnienia, zmiana składu rodziny, zarejestrowanie/wyrejestrowanie działalności gospodarczej. itp.)
Druki załączników do pobrania znajdują się pod linkiem:
https://ujk.edu.pl/stypendia.html
* Dopiero na podstawie tych dokumentów oraz rozmowy ze studentem członek Komisji Stypendialnej jest w stanie określić, jakie jeszcze zaświadczenia i załączniki dodatkowo mogą być potrzebne!
ZASADY SKŁADANIA WNIOSKU O STYPENDIUM SOCJALNE
A. dokumenty należy skompletować w oparciu o wykaz znajdujący się powyżej
B. w przypadku składania załączników muszą one być wypełnione w sposób czytelny i nie budzący wątpliwości, zgodnie ze stanem faktycznym, opatrzone datą ich wypełnienia i podpisane przez osobę składającą dane oświadczenie
C. dokumenty należy składać:
– osobiście, rejestrując się poprzez elektroniczny system rejestracji: https://rezerwuj.ujk.edu.pl/ do osoby zajmującej się kierunkiem (patrz: informacja poniżej), w wyznaczonym dniu złożyć komplet dokumentów w nieopisanej kopercie we właściwym pokoju (patrz: informacja poniżej)
- za pośrednictwem poczty tradycyjnej na adres: Collegium Medicum UJK, 25-516 Kielce, al. IX Wieków 19A – koniecznie z dopiskiem: Komisja Stypendialna
W przypadku wyboru osobistego składania dokumentów prosimy o przestrzeganie godzin i terminów rejestracji!
D. osoby, których wnioski okażą się niekompletne zostaną o tym poinformowane (w ciągu 4 dni od złożenia dokumentów) i zobligowane do ich uzupełnienia w terminie 7 dni.
Wszelkie informacje udzielane są telefonicznie!
– mgr Agnieszka Piekacz, tel. 41 349 6969, pok. 3/7
(pielęgniarstwo, położnictwo, lekarski, zdrowie publiczne)
– mgr Agnieszka Kisiel, tel. 41 349 6904, pok. 3/8
(dietetyka, fizjoterapia, kosmetologia, WF, ratownictwo medyczne)
ZASADY SKŁADANIA WNIOSKU O STYPENDIUM REKTORA
(prosimy o uważne zapoznanie się, gdyż wnioski błędnie wypełnione mogą zostać odrzucone przez Komisję Stypendialną!)
1. Wniosek mogą składać WYŁĄCZNIE osoby, które zaliczyły rok akademicki 2021/2022 do 30 września 2021 – zgodnie z §23 ust. 3 Regulaminu świadczeń.
2. Termin składania wniosków na rok akademicki 2022/2023: 4-15 października 2022 (nieprzekraczalny!) – zgodnie z §23 ust. 8 Regulaminu świadczeń.
3. Na wniosek składają się:
– Załącznik nr 3 – wniosek o stypendium rektora
(3a w przypadku studentów I roku studiów I stopnia)
– Załącznik nr 5a – oświadczenie o prawdziwości danych i wyborze kierunku
– Załącznik nr 26 – klauzula o RODO
– Załącznik nr 25 – numer konta bankowego
4. Osoby z innych Uczelni są ZOBOWIĄZANE dołączyć zaświadczenie o średniej za poprzedni rok akademicki, trwający przynajmniej dwa semestry.
5. Przy wypełnianiu załącznika nr 3 należy zwrócić uwagę, że wniosek składany jest na rok akademicki 2022/2023, natomiast średnia jest za rok akademicki 2021/2022.
6. Studenci ubiegający się o dodatkowe punkty za OSIĄGNIĘCIA: NAUKOWE, SPORTOWE LUB ARTYSTYCZNE zobowiązani są do dołączenia kserokopii dokumentów potwierdzających w/w osiągnięcia.
7. Sposób składania dokumentów:
– osobiście, rejestrując się poprzez elektroniczny system rejestracji https://rezerwuj.ujk.edu.pl/ do osoby zajmującej się kierunkiem (patrz: informacja poniżej), w wyznaczonym dniu i godzinie (punktualnie!) złożyć komplet dokumentów (w koszulce i niezaklejonej, niepodpisanej kopercie) we właściwym pokoju (patrz: informacja poniżej)
– pocztą tradycyjną na adres: Collegium Medicum UJK, 25-516 Kielce, al. IX Wieków 19A – koniecznie z dopiskiem: Komisja Stypendialna
Wszelkie informacje udzielane są telefonicznie!
– mgr Agnieszka Piekacz, tel. 41 349 6969, pok. 3/7
(pielęgniarstwo, położnictwo, lekarski, zdrowie publiczne)
– mgr Agnieszka Kisiel, tel. 41 349 6904, pok. 3/8
(dietetyka, fizjoterapia, kosmetologia, WF, ratownictwo medyczne)
Terminy składania wniosków o stypendium dla osób niepełnosprawnych na rok akademicki 2022/2023
Data złożenia wniosku |
Termin złożenia wniosku |
Prawo do stypendium |
we wrześniu 2022 r. |
26.09.2022 r. – 30.09.2022 r. |
od października 2022 r. |
w październiku 2022 r. |
01.10.2022 r. – 31.10.2022 r. |
od października 2022 r. |
w listopadzie 2022 r. |
02.11.2022 r. – 30.11.2022 r. |
od listopada 2022 r. |
w grudniu 2022 r. |
01.12.2022 r. – 31.12.2022 r. |
od grudnia 2022 r. |
w styczniu 2023 r. |
01.01.2023 r. – 31.01.2023 r. |
od stycznia 2023 r. |
w lutym 2023 r. |
01.02.2023 r. – 28.02.2023 r. |
od lutego 2023 r. |
w marcu 2023 r. |
01.03.2023 r. – 31.03.2023 r. |
od marca 2023 r. |
w kwietniu 2023 r. |
01.04.2023 r. – 30.04.2023 r. |
od kwietnia 2023 r. |
w maju 2023 r. |
01.05.2023 r. – 31.05.2023 r. |
od maja 2023 r. |
w czerwcu 2023 r. |
01.06.2023 r. – 30.06.2023 r. |
od czerwca 2023 r. |