DZIEKANAT
SPRAW SOCJALNYCH I PŁATNOŚCI
Godziny pracy Dziekanatu:
poniedziałek – NIECZYNNE (wewnętrzna praca Dziekanatu)
wtorek – czwartek 9.30 – 13.00
piątek 10.00 – 14.00
sobota 8.00 – 13.00 (wyłącznie dla studentów niestacjonarnych)
Osoby obsługujące:
Sprawy Socjalne:
– mgr Agnieszka Piekacz, tel. 41 349 69 69, pok. D 3/7
(kierunki: pielęgniarstwo, położnictwo, lekarski)
– mgr Agnieszka Kisiel, tel. 41 349 69 04, pok. D 3/8
(kierunki: dietetyka, fizjoterapia, kosmetologia, WF, ratownictwo medyczne,
zdrowie publiczne, farmacja)
Płatności:
– mgr Marta Szyszka, tel. 41 349 69 85, pok. D 3/8
(wszystkie kierunki studiów)
Świadczenia pomocy materialnej dla studentów
w roku akademickim 2023/2024
Na rok akademicki 2023/2024 sposób przyznawania i wypłacania świadczeń pomocy materialnej reguluje Zarządzenie Nr 137/2023 Rektora UJK z dnia 11 lipca 2023 r.
Terminy składania dokumentów:
19-29.09.2023 – I termin październikowy wnioski o stypendium socjalne
03-15.10.2023 – wnioski o stypendium rektora dla najlepszych studentów
24-31.10.2023 – II termin październikowy wnioski o stypendium socjalne
14-25.11.2023 – termin listopadowy wnioski o stypendium socjalne
05-16.12.2023 – termin grudniowy wnioski o stypendium socjalne
PODSTAWOWE DOKUMENTY DO STYPENDIUM SOCJALNEGO*
Każdy dorosły członek rodziny składa:
- Zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o dochodzie za rok 2022 (lub w przypadku braku dochodu załącznik nr 10)
- Załącznik nr 11 w przypadku osób do 26 roku życia osiągających dochody
- Zaświadczenie z ZUS o zsumowanej składce zdrowotnej za rok 2022 (lub prawidłowo uzupełniony załącznik nr 13)
- Prawidłowo wypełniony załącznik nr 9
- Zaświadczenie z gminy o posiadaniu gospodarstwa rolnego w roku 2022 (lub w przypadku nieposiadania gospodarstwa – oświadczenie na załączniku nr 17)
- Prawidłowo wypełniony załącznik nr 15
- Zaświadczenie z MOPR, MOPS, GOPS lub innego ośrodka pomocy społecznej o pobieraniu/niepobieraniu świadczeń w roku 2023 i bieżącym, dotyczy rodzin, w których dochód jest mniejszy niż 600 zł/osobę
Student dodatkowo składa:
- Wniosek o przyznanie stypendium – załącznik nr 2
- Oświadczenie o prawdziwości danych i wyborze kierunku – załącznik nr 6 (prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na prawidłowe wypełnienie tabeli!)
- Oświadczenie o nr konta bankowego – załącznik nr 32
- Oświadczenie o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną dotyczącą ochrony danych osobowych – załącznik nr 1
- Zaświadczenia ze szkół rodzeństwa uczącego się
- Akty urodzenia, jeśli rodzeństwo nie jest jeszcze objęte obowiązkiem szkolnym (lub rodzic wypełnia oświadczenie na załączniku nr 19)
Opcjonalnie:
- Akt zgonu członka rodziny – należy dodatkowo wypełnić załącznik 26
- Wyroki sądowe i alimentacyjne – należy dodatkowo wypełnić załącznik 26
- Załącznik 23 – jeśli student spełnia wymogi samodzielności finansowej
- Zaświadczenie z policji o zaginięciu członka rodziny
- Dokumenty dotyczące zmian w dochodzie, zaistniałe w roku 2022 do dnia złożenia dokumentów (utrata lub uzyskanie zatrudnienia, zmiana składu rodziny, zarejestrowanie/wyrejestrowanie działalności gospodarczej. itp.)
Druki załączników do pobrania znajdują się pod linkiem:
https://ujk.edu.pl/stypendia.html
*Dopiero na podstawie tych dokumentów oraz rozmowy ze studentem członek Komisji Stypendialnej jest w stanie określić, jakie jeszcze zaświadczenia i załączniki dodatkowo mogą być potrzebne!
Zasady składania wniosku o stypendium socjalne
1. dokumenty należy skompletować w oparciu o wykaz znajdujący się powyżej
2. w przypadku składania załączników muszą one być wypełnione w sposób czytelny i nie budzący wątpliwości, zgodnie ze stanem faktycznym, opatrzone datą ich wypełnienia i podpisane przez osobę składającą dane oświadczenie
3. dokumenty należy składać:
– osobiście, rejestrując się poprzez elektroniczny system rejestracji: https://rezerwuj.ujk.edu.pl/ do osoby zajmującej się kierunkiem, w wyznaczonym dniu złożyć komplet dokumentów w nieopisanej kopercie we właściwym pokoju
– za pośrednictwem poczty tradycyjnej na adres: Collegium Medicum UJK, 25-516 Kielce, al. IX Wieków 19A – koniecznie z dopiskiem: Komisja Stypendialna
W przypadku wyboru osobistego składania dokumentów prosimy o przestrzeganie godzin i terminów rejestracji!
4. osoby, których wnioski okażą się niekompletne zostaną o tym poinformowane (w ciągu 4 dni od złożenia dokumentów) i zobligowane do ich uzupełnienia w terminie 7 dni.
ZASADY SKŁADANIA WNIOSKU O STYPENDIUM REKTORA
(prosimy o uważne zapoznanie się, gdyż wnioski błędnie wypełnione mogą zostać odrzucone przez Komisję Stypendialną!)
- Wniosek mogą składać WYŁĄCZNIE osoby, które zaliczyły rok akademicki 2022/2023 do 30 września 2023 – zgodnie z §23 ust. 3 Regulaminu świadczeń.
- Termin składania wniosków na rok akademicki 2023/2024: 15 października 2023 (nieprzekraczalny!) – zgodnie z §23 ust. 8 Regulaminu świadczeń.
- Dokumenty obowiązkowe:
– Załącznik nr 29 – wniosek o stypendium rektora (załącznik nr 30 w przypadku studentów I roku studiów I stopnia)
– Załącznik nr 31 – oświadczenie o prawdziwości danych i wyborze kierunku
– Załącznik nr 1 – klauzula o RODO
– Załącznik nr 32 – numer konta bankowego
- Osoby z innych Uczelni są ZOBOWIĄZANE dołączyć zaświadczenie o średniej za poprzedni rok akademicki, trwający przynajmniej dwa semestry.
- Przy wypełnianiu załącznika nr 29 należy zwrócić uwagę, że wniosek składany jest na rok akademicki 2023/2024, natomiast średnia jest za rok akademicki 2022/2023.
- Studenci ubiegający się o dodatkowe punkty za OSIĄGNIĘCIA: NAUKOWE, SPORTOWE lub ARTYSTYCZNE zobowiązani są do dołączenia kserokopii dokumentów potwierdzających w/w osiągnięcia.
Sposób składania dokumentów:
– osobiście, rejestrując się poprzez elektroniczny system rejestracji https://rezerwuj.ujk.edu.pl/ do osoby zajmującej się kierunkiem w wyznaczonym dniu i godzinie (punktualnie!) złożyć komplet dokumentów (w koszulce i niezaklejonej, niepodpisanej kopercie) we właściwym pokoju
– pocztą tradycyjną na adres: Collegium Medicum UJK, 25-516 Kielce, al. IX Wieków 19A – koniecznie z dopiskiem: Komisja Stypendialna